woensdag 13 augustus 2014

DANSEN VAN PLEZIER

Gisteren verrassingsoptredentje gedaan bij Hessel in De Groene Weide.
De Bokser van Simon & Garfunkel, Lola en Angie/Ankie - fijn kroegrepertoire om dan in de achterzak te hebben.
Maar hoogtepunt wat mij betreft toch even dat moment in de diepte, met een lied opgedragen aan Robin Williams en alle lijders aan depressie. 'Dansen van plezier' van de cd Meisjes uit 1999.

Ik had het toentertijd al jaren, maar kon er niet veel mee. Het leek meer een noodkreet, een mantra, dan een lied. Toen ik het in Texel nog wel, bij een kampvuuroptreden, een keer uitprobeerde, werd het zo beklemmend dat ik zachtjes vroeg: "Misschien willen jullie meezingen?" En het werd een van die magische optreedmomenten die je je een leven lang herinnert. Zelfs in de studio duurde het lang voor ik me over die herinnering heen geworsteld had, en het kon zingen of ik het ter plekke bedacht en zo voelde.
Vorig jaar kreeg ik een mailtje dat een trouwe fan zich na een zware depressie van het leven had beroofd en dat ze Dansen van Plezier op zijn begrafenis hadden gedraaid. Dat dit zijn lijflied was.
Ik had al besloten hem in Kampvuur eindelijk live te gaan spelen.
Zojuist ook maar even met een sober filmpje op YouTube gezet.
En ja, ik ben nog elke dag dankbaar dat ik vooral dankzij vrouw en kindjes ver van deze periode ben weggezeild, al weet ik nog precies hoe het voelt als ik niet bij ze in de buurt ben.




DANSEN VAN PLEZIER

Als dit een storm is waar ik doorheen moet
Als dit een storm is waar ik doorheen moet
Als dit een storm is waar ik doorheen moet
wanneer gaat ie liggen dan?
wanneer gaat die storm eindelijk liggen dan?

De regen komt met bakken neer
De regen komt met bakken neer
de regen komt met bakken neer
wanneer breekt de zon door
nou, wanneer breekt de zon door?

Elke morgen sta ik slechter op
elke avond ga ik slechter weer naar bed
het gaat zo petpetpetpetpet petpetpet

En ik wil zo graag, ik wil zo graag dansen
ik wil zo graag dansen van plezier
ik wil zo graag, ik wil zo graag dansen

ik wil zo graag dansen van plezier

4 opmerkingen: