zondag 15 december 2013

GENIET EENS EVEN!

Deze Loesje hing in de kleedkamer van Het Podium in Zaamslag: 'Geniet eens even.'
Precies wat ik nodig had, want in drukke weken als deze, ben je er snel alleen maar mee bezig hoe je overal (mee) op tijd bent, hoe je je energie zo spreidt dat je overal prima werk levert, en dat het er blijft uitzien of je het allemaal uit je mouw schudt.
"Nog een week, dan heb je vakantie," lijkt dan een geruststellende gedachte,
maar in plaats van te verlangen naar rust, kun je er beter van genieten dat je het druk hebt, want daar was het allemaal om begonnen met die hele carrière.

Vervolgens heerlijk gespeeld, en weer 's door het plafond van de voorstelling gegaan, wat een paar keer gebeurt tijdens een tour, waarna de lat zo hoog blijft liggen. Nog even knallen in Alkmaar aanstaande woensdag, en dan pas weer 11 en 12 januari in Vlaardingen en de Kleine Komedie.

Een domper voor 2014: mijn dagelijkse Radio 4 programma 'Componist van de week'  verdwijnt, de Vara heeft zijn klassieke zendtijd verruild.
Doodzonde, maar ik zal niet kniezen, dankbaarheid past.
Drie jaar met zeer veel plezier gedaan, en waar iets verdwijnt, komt weer ruimte voor iets anders.

Probeer volgende week even te luisteren, want ik heb als afscheidscadeautje een bij voorbaat spraakmakende serie gemaakt rond De Toverfluit van Mozart. Niet alleen draaien we die in vijf dagen in de spetterende uitvoering van René Jacobs, ik ga 'm integraal tolken en souffleren met mijn eigen - zo precies mogelijk gemaakte - vertaling. Dwars door de muziek heen - dat gaat zowel enthousiaste als boze reacties opleveren. Let maar op!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten