vrijdag 24 mei 2013

RAMONA!


Als voorpoefje op de Nummerrr 1 cd staat sinds vandaag Ramona op iTunes.
Hoe dat verder werkt met die digitale singles, ik heb geen idee.
Waarschijnlijk moet ik ik nu de hele dag gaan bellen en mailen of er een plugger op zetten, maar dat ga ik allemaal niet doen. Ik ben meer van de omgekeerde tactiek: hier is het, kijk maar wat je ermee doet, ga ik intussen aan iets nieuws werken.
 Dus klik hier voor de link naar iTunes en doe je best :-)

Nou, is ie leuk of is ie leuk? Met Riem in een studio staan met dit lied is sowieso een hoogtepunt, maar de opname is ook echt gelukt.
En het praatje tijdens de solo is spontaan. Tenminste, ik had Riem gewaarschuwd dat ik iets zou vragen, maar niet gezegd wat. 'Geef maar gewoon antwoord.'  En dat deed ie, alsof we er jaren op geoefend hadden.

Met dank aan Jan van der Meij gitaar, Leon Klaasse drums, Marjolein Meijers bas, Jakob Klaasse toetsen en Sofie en Cato van Dijck in het koortje. Opgenomen in de E-sound Studio door Mendel Pool, gemixt door Frans Hendriks in Gemengd Bedrijf Limmen. De foto voor het hoesje kregen we met vriendelijke groet van Jaap Reedijk.

Nog even over Ramona: het is oorspronkelijk een walsje uit een gelijknamige film uit 1928 (!), en is in diverse versies een hit geworden. In 1960 zette Jack Bulterman er een vlot ritme onder en was een wereldhit voor de Blue Diamonds geboren. Tot de dood van Ruud in 2000 traden de Javaanse Jongens nog samen op. Sindsdien doet Riem optredens alleen of met zijn zoon. Riem is in april 70 jaar geworden en alive en kicking zoals te zien is in het filmpje van de opname.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten